Välkommen; Milles sjalen!

Vi börjar med ett diagram denna gång också och hoppas på att någon vänlig själ vill hjälpa till med skrivet mönster senare.
 
Milles Sjal: 
 
 
 
Jag har använt lite mindre än 200g/800 m av Cotton Kings Twirl med nål nr 4.
För att få kanten lite fastare gick jag där ner till nål 3,5.
 
Börja med en magisk ring och följ sedan diagrammet.
Efter varv 16 upprepar ni från varv 5 och fortsätter så till önskad storlek. Antalet stolpar på sista varvet av upprepningen måste alltid vara delbart med 6. ( första gången blir det 66 st, andra gången 114 st, tredje gången 162 st , fjärde gången 210 st ) 
Puffarna görs med 4 upptag = 9 maskor på nålen innan man drar igenom. Luftmaskan i diagrammet efter puffarna är maskan man "låser" puffen med så man behöver inte göra någon extra lm där.
Kanten görs direkt efter ett "16"-varv.
 
 
 
 
 
För att få picotmaskan mitt på st.tills på kantvarvet stängs den med en sm i fm innan de 3 lm, se bild nedan
 
 (bild lånad från nätet)
 
 
 
 
 
 
 
Vill ni testa mitt mönster, länka gärna hit eller tagga mig på faceook/instagram så jag får se resultaten :)