Tavlor, tavlor, tavlor!

Efter ett antal år har jag börjat kladda med färg igen.
 
Allt startade med att min mamma visade upp en helt fantastisk tavla av olika dalahästar med ett spännande och annorlunda utseende.
Samma dag gick jag med bestämda steg till Clas Ohlsson för att inhandla papper, färg och penslar.
Tycker att deras produkter duger gott och väl för glada amatörer, men har i efterhand utökat penselsamlingen med några enstaka bättre från panduro.
 
Ett av de första testen blev en elefant:
 
 
 
Något som jag egentligen aldrig jobbat med, men som jag gärna vill lära mig, är det här med djup i tavlor.
Kom ju inte längre än till att skissa staplade stolar i olika vinklar, om och om igen, innan jag hoppade av
konst och formgivningsutbildningen..
 
Till hjälp för att förstå tänket använde jag mig av youtube. Hittade en i mitt tycke fantastisk konstnär: JmLisondra
( sök på honom om ni vill) och roade mig ett tag med att måla hans motiv och lärde mig en del.
 
 
Efter det insåg jag att canvasdukar är roligare att måla på, så tillbaka till clas ohlsson för att införskaffa sådana och ett bordsstaffli.
 
En av de första canvastavlorna:
 
 
 
 

Kommentera här: